Hallo mensen,
Ik heb een, volgens mij redelijk raar dingetje met mijn 5bak.
Lange tijd terug mijn golfje aangeschaft, waar een 4s 5bak onder zit. Bij aanschaf was de 5de versnelling altijd al wat een lastige versnelling, je moest soms even zoeken. Tijdje terug was ik hem ineens kwijt en kon ik hem er niet meer in krijgen.
Toen heb ik een schakelstang revisieset gekocht omdat er op bepaalde plekken wat speling kwam, niet op de stangetjes gelet en een 5bak setje gehaald want dat leek mij logisch 5 versnellingen - schakelsetje voor een 5bak
Wat blijkt, dat past niet want 1 van de stangen is te kort, dus ik even googlen blijkt er een schakelstangen set van een 4bak onder te zitten?
Een monteur heeft de dingetjes onder de auto even vervangen omdat ik zelf geen brug heb en de versnellingen weer afgesteld. Hoe wij ook verstellen, of ik heb versnelling: 1.2.3.4 en achteruit of 3.4.5 en achteruit.
Nu vermoed ik dat ze tijdens de montage bepaalde dingen niet hebben veranderd,
nu is mijn vraag, heeft iemand goede tekeningen of foto's van het verschil tussen het schakelmechanisme van een 4bak en een 5bak? zodat ik hopelijk kan zien wat ik nu nog moet aanpassen om het wel goed werkend te maken?
Ingewikkeld verhaal, ben er zelf ook wat van in de war omdat ik er niks meer van snap hoe ze het allemaal in elkaar hebben gezet
(ben tevens ook niet super technisch helaas)
Als er vragen zijn hoor ik het graag, hoop dat iemand mij kan helpen
Lennard