View Single Post
  #14  
Old 06-08-2015, 14:55
falcon falcon is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 12
Default

Hallo beste forum leden, Robert.

Ja, dat is een treurig verhaal.

Ingesleten nokkenassen of de stoters defect.

Dit soort mankementen zie je zelfs bij de diesels van Audi, maar het komt dus wel bij meerdere merken, en types tegen van de VAG groep.

Ik heb het gehad met een A6 2.5 TDI.
De slepers die tussen de nokkenassen in zit, en de komstoters, die waren immers ook van een inferieur soort staal.
Het oppervlak van de slepers ging zich hechten aan de nokkenassen.

De remedie was, nieuwe nokkenassen, nieuwe slepers, en voor de zekerheid, omdat de kop nu toch open lag, ook maar direct nieuwe komstoters.
Dit was bij mij aan de hand, bij een V6 TDI met de motor code AFB, maar er waren wel meerdere blokken met meerdere motor codes die dit hadden.

Daar waren echt heel veel klachten over, zelfs de Audi specialisten stonden er van te kijken, dat het zo vaak voorkwam,

Ik sta er dus ook niet vreemd van te kijken, dat het ook bij de andere motoren voorkomt.

Meet alles eens goed na, bekijk of de lager blokken nog netjes rond zijn, en niet eivormig.
Als alles nog netjes rond is en niet uitgesleten, enkel de nokken as(sen) en de rest van het stoter gebeuren vervangen.
Tenminste, als u nog wat leger wil door rijden met uw bolide.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad
Reply With Quote