View Single Post
Old 26-01-2004, 18:35
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to Tommy

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Toch wel gek dat er zo weinig mensen met een verlaagde golf 2 rijden :S

Voel bij de gemiddelde verlaagde golf eens achter in de kassen... of kijk eens naar de banden.. vaak aardig wat happertjes erin hoor... Helaas.

Maar wil je echt goed verlagen, bezuinig niet, rol em desnoods toch om. (als je lijsten hebt kun je best zelf het randje 'platslaan' even wat tectiel/menie erop, en de lijsten er weer over) Zoek naar velgen met de juiste ET-waarde. Neem desnoods toch een verlagingsset die hardheid stelbaar is, schroefset is ook super! (monteer hem, zet em op hoogte, rijdt er een week of twee mee, net zo lang tot ie zo staat dat je nergens geen problemen mee hebt, en laat hem dan pas uitlijnen....) monteer als je toch lager wil, maar niet aan wil schaven goeie bumpstop. (maar een goeie oplossing is het niet, naja, als het echt om het laatste eindje doorveren gaat is het wel te doen)

Mijn advies: Ga niet voor het eerst de beste goedkope setje, krijg je waarschijnlijk toch spijt van. Ik weet het van mijn broer zijn vorige golfje (type II). Hij kocht ook een goedkope set... had velgen met te lage ET-waarde, de set was te slap, reed voor geen meter en de kassen gingen eraan... bumpstop gemonteerd.. naja, hij slaat niet door, maar hij blijft wel slap, tis in een keer boem en ho... Toen had ie na nog geen jaar beide voordempers lek... viel niet in de garantie, 2 nieuwe voordempers gekocht. Bleef dus troep... Uiteindelijk zo ver dat aanschaven over was, velgen met andere ET waarde en goeie bumpstop gemonteerd, kassen weer netjes en in de menie, lijsten er weer op gekit. Maar het bleef een slappe set, ik vond het zelf niet plezierig rijden. Dus al met al kun je beter 200/300 euro meer uitgeven... Het gaat langer mee, het mooist is hardheid stelbaar kopen en laat desnoods gelijk je kassen omrollen. Denk dat je er al met al geen spijt van zult krijgen, van een goedkope set waarschijnlijk wel.

wat een verhaal niet, had het wel even aan tijd namelijk
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote