26-07-2015, 21:15
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
|
|
Ok nu volg ik helemaal niet meer... Heb geprobeerd de remvloeistof te vervangen maar zonder succes. Als ik bij de achterste remmen de nippel open draai komt er gewoon niets uit. Als ik het bij de voorste doe komt er wel uit maar daar lekt de nippel dan waardoor er remvloeistof langs de remklauwen loopt.
De rembekrachtiger zit inderdaad vast. Weet alleen niet wat open en toe is. Hij zat vast in de positie waar de as zover mogelijk naar beneden hangt, dus waar de auto helemaal uitgeveerd is.
Ontluchten heb ik gedaan volgens wat mijn Bentley Publishers boek voorschrijft: 3x pedaal induwen, bij de derde keer ingedrukt houden. Dan draait iemand anders de onluchtingsnippel open tot de pedaal tegen de grond gaat, nippel weer toe en alles weer opnieuw. Dit werkte vanvoor, buiten het feit dat de ontluchtingsnippel lekte waar hij in de klauw geschroefd is.
Mijn boek zegt ook dat bij een auto met ABS je de ABS pomp kunt laten werken als 'pressure bleeder'. Dan moet je het contact aanzetten zodat de ABS pomp druk maakt en rempedaal lichtjes indrukken, nippel open tot je de nieuwe remvloeistof ziet verschijnen, nippel toe en contact af. Werkte niet bij mij, kwam niets uit.
Ze zeggen ook dat bij een auto met ABS je voor het ontluchten met contact af 20-35 keer de rempedaal moet indrukken om de druk uit de accumulator te halen, en dat je dat zou moeten voelen in de pedaal. Pedaal blijft altijd even hard als ik dit doe.
Ik begin zo stilaan te vrezen dat ik heel mijn remsysteem eruit ga moeten halen, en wie weet zelfs een nieuwe rempomp etc...
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|