Thread: Remmenraadsel??
View Single Post
Old 25-07-2015, 22:33
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by fcapri
remvloeistof vervangen doe je door gewoon nieuwe in het potje te doen en ondertussen te 'ontluchten' aan de klauwen en net zolang tot daar heldere vloeistof uitkomt.
ik doe het vervangen altijd via de verste rem (langste leiding). dan enkel de 3 andere heel kort aftappen en gedaan.

om het snel te doen, gebruik ik een ruitensproeierpompje met 2 leidingen aan

.

nu voor je probleem: als die klauw blijft hangen, en je draait de ontluchtingsnippel open, komt die dan wel terug?
als dit zo is, dan zijn je flexibele remslangen kapot. die verstoppen in het midden doordat ze oplossen door de remvloeistof.
uw hoofdrempomp perst de remvloeistof er dan door waardoor de klauw remt, maar als de hoofdrempomp lost, geraakt de remvloeistof niet terug waardoor de klauw blijft slepen.

als verschillende keren gehad bij een oldtimer waar een voorste rem blijft hangen.
had al de klauw, hoofdremcilinder, vloeistof enzo vervangen. bleek dan de stomme leiding te zijn

Ok bedankt voor je antwoord, remvloeistof ga ik morgen vervangen op die manier

Nog niet geprobeerd dat van die ontluchtingsnippel. Het probleem doet zich wel enkel voor bij het aantrekken en weer loslaten van de handrem.

Nu heb ik zoals ik zei wel vorig jaar mijn schijven en blokjes vervangen, dat betekend dus dat ik de cilinders in de remklauwen heb moeten terugdraaien waardoor het remvloeistof niveau in het reservoir serieus gestegen is.

Wat ik me nu zit af te vragen, kan het zijn dat doordat er teveel in het systeem zit ik als ik de handrem aantrek wat remvloeistof mee zuig door de leidingen, en dat dan doordat er teveel vloeistof inzit er een te hoge druk op zit om die vloeistof weer te laten terugvloeien?

Of is dat nu een beetje ver gedacht?

Die flexibele remleidingen, zijn die moeilijk te vinden of kan je die gewoon bij een autoparts winkel kopen? En zijn ze duur? Anders vervang ik ze gelijk als ik de remvloeistof vervang..

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote