Thread: Remmenraadsel??
View Single Post
  #9  
Old 25-07-2015, 19:09
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

remvloeistof vervangen doe je door gewoon nieuwe in het potje te doen en ondertussen te 'ontluchten' aan de klauwen en net zolang tot daar heldere vloeistof uitkomt.
ik doe het vervangen altijd via de verste rem (langste leiding). dan enkel de 3 andere heel kort aftappen en gedaan.

om het snel te doen, gebruik ik een ruitensproeierpompje met 2 leidingen aan

.

nu voor je probleem: als die klauw blijft hangen, en je draait de ontluchtingsnippel open, komt die dan wel terug?
als dit zo is, dan zijn je flexibele remslangen kapot. die verstoppen in het midden doordat ze oplossen door de remvloeistof.
uw hoofdrempomp perst de remvloeistof er dan door waardoor de klauw remt, maar als de hoofdrempomp lost, geraakt de remvloeistof niet terug waardoor de klauw blijft slepen.

als verschillende keren gehad bij een oldtimer waar een voorste rem blijft hangen.
had al de klauw, hoofdremcilinder, vloeistof enzo vervangen. bleek dan de stomme leiding te zijn
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote