Ok nu weet ik het ook niet meer. Heb alles uit elkaar gehaald. Oud vet van de geleiders en uit die gaten waar ze inzitten gehaald. De geleiders met een vijl voor die platte stukjes en met schuurpapier weer mooi glad en vlak gemaakt. Elke geleider ook getest in zijn gat en ze schoven mooi heen en weer.
Dan ook die randjes opgevijld waar de remblokjes tussen schuiven want had die beugels herspoten en niet alle remblokjes konden mooi vrij schuiven.
Alles gemonteerd met nieuw vet, helemaal zoals het hoort. Is letterlijk NIETS veranderd
Die linker remklauw wil nog steeds niet terug schuiven, blijft geblokkeerd. Zouden die beugels en die geleiders nog bij VW te krijgen zijn? Er zat wel behoorlijk wat roest op, ook in die gaten voor de geleiders, maar dat had ik er vorig jaar al af gehaald.
Dan iets totaal anders. Ik merk bij het rijden dat ik eigenlijk heel weinig remkracht heb. Moet echt gaan staan op mijn pedaal. Precies alsof je wanneer de auto stil staat een paar keer de pedaal in trapt, dan wordt die ook hard. Bij het rijden lijkt het wel alsof de remmen onbekrachtigd zijn.
De remvloeistof moet sowieso vervangen worden. Maar kan oude remvloeistof dit probleem geven? Ik moet wel zeggen dat er wat teveel in het systeem zit. Met het terugdraaien van de remcilinders in de klauwen is het niveau in het reservoir boven MAX gestegen.
Iemand die met deze twee dingen raad weet?
En bedankt aan diegenen die me hier al raad hebben gegeven!