22-07-2015, 22:12
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Remmenraadsel??
Dus ik heb al een jaartje terug mijn achterste remblokken en schijven vervangen. Daarbij ook de klauwen eraf gehaald en nieuwe stofhoesjes rond de geleiders gedaan enz. Nu is de auto bijna klaar voor de keuring, en ik checkte nog even de achterste lagers op speling. Toen merkte ik dat aan 1 kant mijn wiel heel stroef draait en aan de andere kant bijna geen remkracht heeft.
Aan de kant waar het stroef zat werd het weer normaal nadat ik met een rubber hamer de klauw weer richting de buitenkant van de auto sloeg. Als ik dan aan het hendeltje van de handrem draaide werd het weer stroef. Het leek alsof de klauw bleef zitten en niet terug open schoof.
Dan ging ik kijken aan de kant waar bijna geen remkracht was en daar kon ik wel remmen als ik de klauw naar de binnenkant van de auto duwde. Nadat ik mijn hand eraf haalde zat het ook aan deze kant stroef tot ik de klauw weer naar buiten trok en dan liep het wiel weer vlot.
Het lijkt dus wel alsof de geleiders waar de klauw op heen en weer schuift erg stroef zitten. Heb nochtans de klauwen weer gemonteerd met het vet dat Febi leverde bij de stofhoesjes en bouten...
Iemand hier een idee wat hier het probleem kan zijn? Zou echt graag mijn auto tegen het weekend klaar hebben voor de keuring...
Oh ja het is een '88 GTI 16v.
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|