View Single Post
  #39  
Old 20-07-2015, 21:16
orange polo orange polo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 116
Default

En ja toen kwam het moment dan toch echt dat ik mijn bus wel even zou gaan spuiten..
Durf te zeggen dat ik met knikker busjes heel aardig over weg kan en al van alles ooit gespoten heb en het resultaat er altijd mag zijn naar eigen tevredenheid
Maar dan de bus echt grote vlakken en al die uren plamuren en schuren moest het wel in een keer goed gaan!
Kortom ik zag er best wel tegen op, maar ik kreeg een paar dagen langer de tijd door de korte hitten golf die ons land trof..
En na een paar hete dagen koelde het af en ik ook. lak gemengd en daar ging ik het avontuur te gemoed!!


eerst de gehele bus voorzien van een dunne laklaag die zoveel mogelijk dekkend moest zijn maar zeker niet te dik!
daarna de bus voorzien van een 2e volle dekkende laag die meteen zijn glans ook moest pakken! was pittig maar het is heel aardig gelukt.
Mijn ervaring is wel je hebt nooit licht genoeg.
Ook het afregelen van de lucht druk was een uitdaging en komt er precies




Toen de bus een aantal dagen laten drogen uitharden.










Lak heeft dus 70% glans dit heb ik gedaan omdat dan kleine foutjes minder opvallen en vooral omdat ik het
mooier vind dat de bus zijn oude look behoud maar dan wel lekker fris!
Reply With Quote