View Single Post
  #40  
Old 14-07-2015, 17:30
Dopue's Avatar
Dopue Dopue is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
Ik volg deze al van het begin met veel plezier, echt een engelengeduld.
Maar waarom precies die schijven van een meriva? Omdat ze dikker zijn? Want g60 schijven geven geen probleem althans de dikte niet. Wel moet ik telkens van de binnenste remblokken de ferodo dichtst bij het center wegslijpen omdat ze anders op de schijf duwen waar ie dat niet wil. Voorkom je dat mischien met meriva schijven?


Naja omdat de S2 zelf ook 25mm heeft ipv 22 zoals de g60/cupra/vr6 (meen ik ook). Heb zelf ook vaak gehoord over het slijten van de blokken etc.

De 25mm zorgen er sws voor dat de zuigers al niet uitsteek (3mm is dan eigenlijk wel te verwaarlozen).

Toen ik de klauwen net kocht zeiden sommige mensen al van het schuin afslijten etc en dat ik naar 288mm moest. Maarja wil 15 inch blijven rijden en heb eerlijk gezegd geen 288mm s2 schijven kunnen vinden alleen maar 280mm.

Geen idee of de dikte dit probleem oplos. Maar wil gewoon de maten zo orgineel mogelijk houden. Zijn wel al wat meer die met mariva schijven rijden en dat zijn toevallig net de mensen die je nooit over scheef afslijten van de blokken hoor. Dus wie weet we gaan het zien.

Straks de motor optijd zetten en hopelijk is het dan wel goed.

Waar je aan begin maak je af. Als je dit al moeilijk vind kun je net zo goed stoppen met je hobby. Ik kan nu zegge dat ik het ergste heb gehad. En hopelijk leren mensen van mijn fouten zodat hun zelf niet gaan aanmodderen in de toekomst
Maar bedankt Shon! Heb zeker boekenvol gevloekt en liter benzine gehaald om hem aan te steken maar toch in de daily gegooid omdat ik geen quiter ben

We gaan het vanavond zien
Reply With Quote