View Single Post
  #12  
Old 14-07-2015, 12:27
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

De motorsteunen hebben sleufgaten. Daardoor kun je de hele motor met bak schuiven.

Is het geen gevaarlijk idee? Wat aan een kant beter komt, wordt aan de andere kant slechter.

Maar de tets is heel simpel:

Laat de auto op de grond staan en draai de grote wielzijdehomokineetmoer los. Pak een hamer en iets zachts (koper, alu) en sla (axiaal) op de as. Er van uitgaande dat een gezonde homokineet bakzijde ongeveer 15mm elke kant op vanuit zijn neutrale stand moet kunnen bewegen, zou je ongeveer die afstand ook met je as naar binnen moeten kunnen. Jaaa, hoeken en dit en dat.. maar het scheelt niet veel, als je het narekent.

Toen ik mijn auto gebouwd heb, kon ik de assen slechts 5mm naar binnen slaan. Dat betekent dat de homokineten bakzijde al eigenlijk naar binnen staan. Iets inveren, scherpe bocht nemen, noem maar op.. en ze vreten.

Daarom de assen toen 12mm laten inkorten.
Reply With Quote