View Single Post
  #14  
Old 09-07-2015, 15:37
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Om Jeff aan te vullen; Als de opvoerpomp kapot is dan moet de hoofdpomp ook het stukje overbruggen van de opvoerpomp naar hoofdpomp. De hoofdpomp wordt gekoeld door benzine en loopt dus tot de benzine hem bereikt droog en dit is dus telkens een enorme slijtage slag.

Ik ben blij dat ik een GTI tank heb gezet bij mijn golf 1 met een dikke aanzuignippel naast de hoofdpomp. Ook sinds dien geen last meer gehad als je is een lange bocht maakt dat je gaat inhouden of stotteren. Wat dat betreft vind ik dat VW dit slecht doordacht heeft om later bij de langer doorlopende golf 1 cabrio om zo'n opvoerpomp toe te passen.
Waarschijnlijk hadden ze magzijnen vol met normale tanks die ze nog op wilde maken.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote