View Single Post
Old 01-07-2015, 19:20
Dopue's Avatar
Dopue Dopue is offline
Forum Regular

na lange tijd stil te zijn geweest ivm school waar ik nu klaar mee ben maar berg onderdelen besteld voor de tdi.

- Waterpomp
- waterflens
- vr6 fuseekogels
- vr6 wiellagers
- stuuratangen L+R
- 2 stuurhoesen die nu op de auto zitten zijn gescheurd
- handje vol brandplaatjes
- spanrol
- geleider rol
- 2 nieuwe 4x100 wiel naven

Vaook heb ik de vr6 balk gestraald tot zover ik erbij kwam in de kast. De fusees heb ik voorzien van een vht-lakje helaas hadden ze even geen zwart. naja dan maar grijze downpipe lak 760-1090C°

de ouwe motor was gewoon gaar en bij een maat een andere gehaald
met tik in de kop maar ken de auto en de kop word gewoon vervangen voor een verse

zondag even bij een andere maat geweest om de blauwe mk2 op 4x4 pootjes te zetten.... maar hoe originele poten horen te zitten was even goochelen

zondag toen ik thuis was even met men swapmaat er eens over gehad hoe of wat met de swap van de motors. Toen ik dat geregeld had ben ik maar alvast begonnen.

Ouwe blok is eruit en andere word nu klaar gemaakt.

maar zal even vertellen hoe of wat. zit nu nog op paar honder euro aan onderdelen te wachten. maar dit is het lijstje met onderdelen wat ik ga vervangen.

kvs systeem:
- Waterpomp (zit er al op)
- Thermostaat standaard (zit er al op)
- Plastic flensen
- Stalen water leiding

aandrijving:
- Homikineet rechts bakzijde (was kapot omdat die door vorige eigenaar niet eens waren aangedraaid :roll: )
- Versterkte koppeling tot 450nm (3000332001 bij boelm)
- ASD Bak (heb ik misschien liggen anders blijf de CYP bak er nog onder)

Onderstel:
- Mk3 motorsteunen rechts TDI
- Mk3 Motorsteun links bakzijde
- 20vt motorsteun aan de voorkant.
- Zwart Powerflex voor de VR6 balk 4x
- Zwart Powerflex voor stuurhuis 2x

motorisch:
- Koppakking 3gaats
- 10.9 AFN kopbouten

rest:
- Krukaskeering met behuizing bak zijde
- oliepijlstok houder

Plus onderstel:
is kompleet op de stofhoesjes voor de uniballs na.

helaas kon ik bij boelm niks voor de remmen nog kopen omdat de HRC uitverkocht was. komt dus wel weer als die leverbaar is

het is nu wachten op onderdelen. ben nog opzoek naar een G60/1z/abf vliegwiel. (1z is zwaarder i know)

maar nu kom het. wil de auto eerst naar de keuring brengen met ''de tik'' daarna gaan we de kop vervangen met nieuwe spanrol etc. geen stress! we got this

wil nog op de val reep voor de vwf bbq nog laatste powerflex rubbers halen voor ander as. (Paars)

van middag me fusees bekeken en die zijn nondeju netjes geworden
zaterdag heel vroeg me subframe en voorste balk zwart spuiten. zodat ik me plus onderstel kan gaan opbouwen voor swap.

hier dan nog wat plaatjes van hoe het er nu bij staat. ouwe motor sta onder het zeil. nieuwe motor sta bijna opgebouwd op het hondje

naja de hondjes moest ook even op de foto met de motor

Reply With Quote