View Single Post
Old 25-06-2015, 10:06
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head

Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default Jetta mk2 mTDI (3rd attempt...)

Dus...

Inmiddels voor de derde keer gestart met een Jetta mk2 project elke keer door omstandigheden of een goed bod verkoop ik het. Maar het blijft kriebelen en naast de kever wil ik straks ook wel een leuk straat speeltje.

Poging 1:

1.6 TD, 1985. Stond al een paar jaar stil. Het mooiste was wel dat ik bij de gemeente werf kwam en daar heel het interieur in de container heb gegooid op de bestuurders stoel na. Die jongen snapte er helemaal niets van.

Omgebouwd naar mTDI en er was maar plaats voor 1 persoon... Uiteindelijk verkocht voor de autocross

Poging 2:

1.3 NZ carb, nette auto, Omgebouwd naar mTDI met redelijke wat vermogen en recaro stoeltjes ingebouwd. Verkocht toen een van mijn maatjes redelijk wat geld bood. Uiteindelijk is hij weer het circuit in gegaan en volgens mij is hij omgebouwd naar electronische TDI (cruise control en dergelijke)

Tijdens het ophalen koppaking eruit...

[img[http://zwalve.eu/d/8232-2/DSC_0834.JPG[/img]

Poging 3:

16. PN carburateur motor, Bouwjaar 1991 redelijk roest vrij, slecht in de lak. Ik heb hem van de eerste eigenaar gekocht die er klaar mee was (koelvloeistof verbruik)

Natuurlijk zoals al 2 eerdere Jetta's heeft deze het ook niet gehaald naar huis zonder de koppakking eruit te gooien...

Plan: Borbet C eronder, Plus ophanging eronder, Cordoba bj:2000 aandrijflijn 90pk TDI erin, fatsoenlijke schroefset, mechanische pomp erop, hydraulische koppeling, kijken of ik de 944 Turbo remmen erop krijg. Lekkere stoeltjes erin en dergelijke. Zal het hier bijhouden

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)

"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote