Thread
:
2.0 TFSI turbo op een 20vt met pasplaat?
View Single Post
#
108
23-06-2015, 17:15
boerher
Forum Regular
Join Date: Oct 2010
Posts: 240
Nog voor extra informatie:
Eerder had ik het over klemlengte. In dit document staat alles vermeld:
http://www.wurth.nl/mijnWurth/broch...hure%202013.pdf
http://www.nord-lock.com/wp-content...5NL1_201203.pdf
Om een lang verhaal kort te houden: De lengte tussen de boutkop en de moer (of ciliderkop) heeft invloed op de spanning in de verbinding. Om te vookomen dat de bout de voorspanning verliest en losraakt wordt de L/D-verhouding groter dan 3 soms wel 5 aangehouden, mits de verbinding op basis van wrijvingskracht is aangehaald met het aanbevolen aanhaalmoment.
Bron:
https://til.scania.com/groups/bwd/d..._0000460_05.pdf
Zo hoef je geen loctite borgmiddel, veerringen of borg moeren te gebruiken.
boerher
View Public Profile
Send a private message to boerher
Find all posts by boerher
Add boerher to Your Buddy List