View Single Post
  #7  
Old 16-06-2015, 17:36
LukeDaniël LukeDaniël is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Jullie hebben beide bijna gelijk!

Je hebt twee sensoren;
1 aan de zijkant van de kop (lage druk)
1 aan de voorkant op het oliefilterhuis (hoge druk)

Die aan de zijkant ligt aan massa maar als de motor loopt niet meer aan massa. Die loshalen om te testen is dus goed. Overigens die is voor het knipperende olielampje op contact en na het starten dat het lampje niet meer knippert.

Die sensor aan de voorkant moet massa blijven maken om uit te blijven! Dus zoals Ruud al aangeeft die loshalen dan gaat die bij het rijden zeker te weten af. Als jij hem dus ter test aan de massa legt moet die uit blijven! Die aan de voorkant is die afgaat tijdens het rijden als de sensor geen massa maakt bij een x aantal bar oliedruk (dacht 2 bar weet niet zeker).

Als ik het fout heb hoor ik het wel maar er behoorlijk wat uren mee bezig geweest met idd defecte printplaten in die tellerhuizen. Wat je ook in de gaten moet houden dat op heel veel onderdelen sites de verkeerde (bereik) druk oliedruksensoren worden aangeboden!


Dat is nog eens een duidelijke uitleg! Bedankt zeg!
Heb de oude sensoren goed schoon gemaakt en er maar weer even terug in gedaan en aangesloten.

Toen gaan rijden en gaf af en toe nog weer die melding. Maar heb hem even flink warm gereden, ook voor een lange tijd. (Even een afstand van 100 km over Duitsland geknald)

Tot nu toe blijft het lampje uit. Hopelijk blijft dat ook zo!
Reply With Quote