View Single Post
  #13  
Old 12-06-2015, 12:03
VWCaddymk1's Avatar
VWCaddymk1 VWCaddymk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 183
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik denk dat je dit keer niet alle lucht eruit hebt gekregen ook al trek je wellicht alleen remvloeistof. Ik ben naar de garage gegaan en die hadden betere apparatuur dan mijn hobby ontluchtingsset en was met 2 tientjes klaar.



Ik was voornemens dit te doen, toen ik merkte dat ik gewoon nog een paar keer extra moest pompen om de zuiger tegen de blokken aan te zetten .

Affijn, stukje gereden, wéér hetzelfde probleem!! Binnen 2 minuten merk ik al dat hij uit zichzelf afremt wanneer ik ontkoppel

Ook valt het me op dat mijn rempedaal enorm 'hoog' zit, ik hoef maar een klein beetje mijn pedaal in te trappen en de Caddy gaat al flink in de remmen..
Het is echt een beetje "fingerspitzengefühl" maar dan voor je voeten

Ik ga nu sowieso een setje nieuwe rubberen remslangen aanschaffen
Nu vraag ik met nog iets af:

Ik gebruik dus de remklauwen van een scirocco 16v. Gemonteerd op golf 1 fusees. Ik gebruik standaard remblokken (nieuw) van ferodo, deze passen prima.

Daarnaast gebruik ik een 256mm geventileerde+geperforeerde schijf welke 20mm dik is. Ergens staat me bij dat er een verschil zit in remblokken voor massieve schijven en voor geventileerde schijven...klopt dit??

Alle hulp, adviezen, tips zijn welkom
Reply With Quote