Vandaag naar Hans Bakker gegaan, Chipservice in Hem voor een chip op maat.
Hans is 2 uur bezig geweest en ben zeer tevreden over het resultaat. Het is dus een originele 151PK met 290NM. Het 'probleem' vond ik zelf dat hij onderin lui was. Als je bijv in het toerengebied van 1700-1800tpm zat en je gaf gas duurde het lang tot hij echt wilde gaan, vanaf 2500tpm trok hij goed door tot ruim boven de 4000tpm. En hij hing niet zo lekker aan het gas. Het vermogen moest er niet bruut inkomen maar soepel loskomen, voor behoud van koppeling en vliegwiel. Met deze info is Hans aan de gang gegaan.
2x vooraf gerold om t kijken hoeveel vermogen er origineel nog inzat, software ook nog gecontroleerd en was nog echt helemaal origineel. Ik was hier erg blij mee, na zo een fikse kmstand zijn dit toch hele fijne waardes. Uitlaat rookte ook nagenoeg niet.
1e run 152,8pk 292,58nm
2e run 151,9pk 293,21nm
Toen begonnen met software aanpassen, heb hier niet veel verstand van maar de koppelbegrenzing, inspuithoeveelheid en turbodruk zijn omhoog geschroefd. Software weer geladen en toen de 3e keer rollen. Iets meer rook ontwikkeling maar zeker niet storend of teveel.
3e run 174.0pk 348,23nm
4e run 174,3pk 346,42nm
Toen voor het laatst nog wat finetuning vd software en de laatste run. Nog iets meer rook erbij maar nog steeds binnen de marges.
5e run 178,6pk 359,05nm
Hier hebben we het bij gelaten. Ik wilde geen rijdende schoorsteen hebben
Proefrit gereden en wat een verschil. In alle versnellingen gaat hij er mooi vandoor. Ook de lange 5e versnelling jaagt hij stukken sneller doorheen.
Op de bank:
Blauwe lijn is het originele koppelverloop en oranje de originele pk's. De andere lijnen horen bij de kleuren in de vakjes met de vermogens