10-05-2015, 20:08
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
|
|
Quote:
Originally Posted by tim_j
de priseas keerringen kan je wel preventief doen.
het is de handigheid met een schroef, die draai je in het zachte deel van de ring en dan zachtjes trekken.
de nieuwe klop je erin met een passend dopje en een licht hamertje.
als de asflens keerringen niet lekken,gewoon laten.
die kan je (wat lastiger) ook op de brug vervangen als het moet.
|
Ok dus twee schroefjes in de keerring en er voorzichtig uittrekken? Thanks!
En de asflens keeerringen ga ik toch vervangen. Het is redelijk vettig rond die keerringen, nu lekt mijn kleppendeksel pakking wel dus heel het blok is vettig, en de versnellingsbak ook dus die vettigheid zou daarvan kunnen komen maarja, je weet nooit he!
Nu iets anders, heb de oliekeerring van de krukas vervangen maar bij het vastdraaien van de boutjes van die drager heb ik er eentje over getrokken. Ze moesten op 10Nm, maar mijn momentsleutel kan maar tot 19Nm dus dat maar geprobeerd maar was dus duidelijk geen goed idee...
Kan ik hiervoor gewoon nieuwe mechaniek boutjes kopen in de doe het zelf zaak of zijn dit speciale?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|