problem solved.
schakelaar gedemonteerd: alles schakeld goed door, contacten zijn licht ingebrand maar ok. alles uitgetest hoe die werkt (2contacten n het midden die dicht bij elkaar staan doorverbinden voor verlichting).
dus ik in de auto, klein draadluske gepakt, en in de fiche geplugd. geen verlichting maar hoor een relais klikken
.
ik dacht dat VW geen relais gebruikte maar rechtstreeks via de schakelaar aanstuurde (vandaar inbranding contacten).
dus maar een lange kabel gemaakt zodat ik van onder de motorkap de schakelaar kon overbruggen. en jaja, aan de linkerkant onder de ruitenwisser 2 gefoefelde relais (goed oud en verroest door vocht).
1 relais voor de gewone lichten, 1 voor de grootlichten, beide aan elkaar verbonden via een dikke rode draad aan klem 30 (voeding van accu).
Hmmmm, 1 gemeenschappelijke voedingsdraad...beide verlichtingen uit... gefoefel door vorige eigenaar.... bijgelegde draden...
WAAR ZIT DE ZEKERING
en jaja, achter de accu, zwevend tussen de kabel een geel/bruine zekering gevonden, maar een speciale versie die rond zen as plooit (lees: GESMOLTEN, en t was ooit volledig geel, nu bruin).
zekering eruit en die viel haast uit elkaar. ff een andere van 15A ingeplugt en de lampen werken weer.
zekeringhouder half gesmolten ook, geen zekeringen van 20A op overschot
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be