15-04-2015, 11:34
|
|
Forum junkie
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
|
|
Wat ik in de loop der tijd begrepen heb is dat het wenselijk is de uitlaatgas stroomsnelheid over je systeem gelijk te houden. De temperatuur neemt af naarmate je verder naar achteren gaat, de uitlaatgassen nemen daardoor minder volume in beslag en de stroomsnelheid neemt af. Om dat te voorkomen reduceer je je uitlaat diameter met een 1/4 of 1/2 inch.
Wat betreft turbo motoren, deze hebben ene bepaalde tegendruk nodig en daardoor is bovenstaande voor turbo motoren nog belangrijker.
Waar die reductie in diameter plaats moet vinden weet ik niet. Bij gebruik van drie dempers zal dat voor of na de middemper zijn (thv achterbrug @ mk2)
edit: bij een mk2 is 3" of zelfs 2,5" inch al vrij krap over je achterbrug, qua pasvorm ook een voordeel dus
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
|