Ik heb er inderdaad al een keer of 7 vervangen.
Ik maak dit zelf altijd na.
Maar heb een NOS stukje plaatwerk onlangs verkocht aan Mitchell (Forumnaam: Mitta).
Dit had ik gekocht via VW Classicparts, maar niet meer leverbaar inmiddels.
Maar ik ga je wel proberen zo goed mogelijk uit te leggen hoe ik ze altijd na gemaakt heb.
Ik weet niet of je een 3-deurs of een 5-deurs hebt.
Maar persoonlijk vind ik de 5-deurs makkelijker te vervangen omdat je wat meer plaats kunt maken om de beugel met tapeinden los te halen.
Bij de 5-deurs heb ik toen de buitendorpel de puntlassen losgeboord en toen ik ik er fijn bij om de puntlassen van de beugel met tapeinden los te boren. Dit was van mijn eerste project, hier zijn de foto's helaas uit het topic verdwenen dus hieronder komen zo nog een keer.
Daarna heb ik de beugel los geboord.
Deze gestraald en in de roestomvormer gezet en hem op het plaatwerk wat ik heb laten staan weer tijdelijk vast gemaakt. Zodat ik de rechte plaat in de dorpel terug kon plaatsen en hier de beugel aan kon vast lassen zodat hij zeker op dezelfde plaats zat.
En als laatste de buitenplaten eruit geslepen en deze op een nieuwe plaat overgetrokken en terug geplaatst.
Hier heb je de foto's incl. uitleg hoe ik het bij mijn 3-deurs heb gedaan, het staat in het midden op deze pagina. Beide kanten.
http://www.volksforum.com/forum/sho...39&page=5&pp=20
Ik hoop dat ik je hier wat mee heb geholpen.