View Single Post
  #1  
Old 13-04-2015, 20:33
Kronik-_Skunk Kronik-_Skunk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 24
Default joint de culasse

beste leden,

ik zit met het volgende verveeld.
ik heb vorige week mijn wagen naar de garage gedaan voor een groot onderhoud.
het betreft een golf mk2 '91 1.8 GU
op mijn aanvraag was ik overeengekomen met de garagist om, alle filters en vloeistoffen te vervangen. distibutieriem, v-riem en aanverwanten.
bij nader onderzoek leek het ook opportuun ineens mijn waterpomp te vervangen. ik heb dit dan ook laten bestellen en plaatsen.
hij heeft de carburator opnieuw afgesteld want deze stond te rijk ingesteld. bougies en dergelijke zijn ook vervangen. kortom een hele complete onderhoudsbeurt.
toen ik deze ochtend bij de garage langs ging vertelde hij mij dat ik met een joint de culasse zit. Hij had dit pas had ontdekt bij het afstellen en na het warmdraaien van de motor. hij had het expantievat geopend en het water 'spoot er zoals bij een fontein uit' om het met zijn woorden te zeggen. MAAR, Had hij bij het vervangen van de waterpomp, koelvloeistof, bougies en olie al niet voldoende indicatoren om vast te stellen dat er wel iets kon schelen met de cilinderkoppakking, alvorens de distributieriem te vervangen? nu zit ik met een dubbele rekening. want nu kan gans de meuk er weer afgehaald worden. ik vind het vooral een bizarre zaak. en heb een vermoeden dat hij mij in het zak wilt zetten. wat denken jullie hiervan??

ik wil nog opmerken dat; De verwarming werkt maar half, hij blaast wel lucht maar warmt niet goed op (toch niet voldoende) dit kon volgens hem ook een indicatie zijn van een joint de culasse (ik weet ook dat een kapotte chauffage niet ongewoon is bij een golf van bijna 25 jaar oud). voor dat ik hem binnen deed wist ik al dat de motor niet te warm liep, dus deze koelde goed, ik geen olie verlies had, en ook geen water. ik had zelf na enkele kilometers te rijden het expantievat geopend en de druk dat erop zat was volgens mij normaal…
Reply With Quote