View Single Post
Old 08-04-2015, 20:11
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life

Default Vaag probleem Golf 1 KR 16v

Ben bezig om mijn Golf 1 klaar te maken voor de APK keuring. Alles klaar op 1 vreemd probleem na. Bij koude motor start de auto zonder enige probleem, startmotor heeft er totaal geen moeite mee. Als de motor op temperatuur is en ik dan wil starten, dan krijgt de startmotor de motor niet rond

Kreeg vandaag nog een tip dat ik misschien iets teveel vooronsteking had. Dit heb ik enigzins aangepast terwijl de motor redelijk op temperatuur was (olie 70/80 graden), startte daarna zoals het hoort. Dacht ik dat het probleem opgelost was, nee hoor. Na een stukje gereden te hebben, motor goed op temperatuur, kreeg hij de motor weer niet rond

Als de startmotor de motor niet rond krijgt, dan zakt het voltage tot 8 volt. Ergens is er dus een enorme weerstand. Kan het iets zijn met de startmotor? Graag wat tips, dan ga ik morgen weer aan de slag.

Heb nog als idee om morgen als het probleem zich voordoet even de bougies eruit te draaien, dan heb ik geen onsteking/compressie. Als het probleem zich dan nog steeds voordoet zal het wel aan de startmotor/bekabeling/accu ofzo liggen.

Reply With Quote