View Single Post
Old 07-04-2015, 20:41
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default (mogelijk) Massa probleem golf 1 cabrio

ik heb (denk ik) een massa probleem met m'n golf 1 cabrio, en denk dat het is gekomen sinds dat mijn tellerbak eruit is geweest.

zie hier een filmpje van wat hij doet. deze dingen doet hij wanneer de motor loopt en het dimlicht ingeschakeld word. dus niet het grootlicht, het blauwe lampje gaat echt aan bij het dimlicht.

om even op een rijtje te zetten welke problemen ik heb..

- grootlicht controle lamp gaat branden bij het inschakelen van het dimlicht

- toerenteller valt gedeeltelijk weg bij het inschakelen van het dimlicht

- lampje van de kvs temp. meter blijft knipperen ook wanneer de motor loopt.

-digitale schermpje van de mfa/klok valt uit bij het inschakelen van het dimlicht.

-wanneer de wijzer van de kvs tem. meter bij het punt is dat de fan aan moet slaan gebeurt dit niet, dus heb het idee dat dat niet klopt (fan slaat op een geg. moment gewoon aan echter, en de sensor werkt ook)

-dimlicht werkt alleen Rechtsvoor en rechtsachter, normaal zou ik denken dat het een lamp is maar dit is toch wel heel typisch.

- dashboard/tellerbak verlichting werkt niet. ook die van de asbak niet, die van de knoppen (gevaarslichten) werken wel wanneer ik de draaiknop bedien waarmee je het lichtsterkte sterker en zwakker kunt instellen.

voor de verder rest werkt alles, brandstofmeter, knipperlichten enz.

wel kwam ik erachter dat de massakabel van de bobine los hing die op de kleppendeksel zit, maar nu ik die vast heb gezet merk ik geen verschil.

eerst was er het vermoeden dat het in/rondom de tellerbak zat, maar nu linksvoor en achter het dimlicht niet meer werkt en rechtsvoor en achter wel begin ik me af te vragen of het niet ergens anders aan ligt.

als iemand enig idee heeft, ik hoor het graag.
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote