View Single Post
  #335  
Old 03-04-2015, 19:37
ThomVw ThomVw is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 233
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Hoe kleiner (lichter en/of massa meer naar binnen) de wielen, hoe kleiner het verlies (minder massatraagheid).

Het wielvermogen wordt gemeten, maar hoe is het motorvermogen hier bepaald? Kan toch bijna niet, dat je het al het vermogen van een normale auto verliest bij een voorwiel aangedreven auto.


Een manier waarop het motorvermogen gemeten kan worden bij een dynostar testbank is; de run begint bij een bepaald toerental en loopt tot een bepaald toerental, bij het hoogste toerental word de run niet beëindigt.. Maar pas wanneer het toerental van de rollen weer op het zelfde toerental is als wanneer de run gestart is. Zo word de weerstand van de overbrenging gemeten en van het wielvermogen afgetrokken.
Maar er zullen meerdere wegen naar Rome leiden.

Echt een bizarre golf, heel veel respect voor de manier van bouwen!
Reply With Quote