View Single Post
  #2  
Old 03-04-2015, 11:43
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

2.0 8v heeft altijd een stangenschakeling in de golf 3. In de Passat altijd kabelschakeling.

Verschil kan de overbrenging zijn tussen 2.0 of 2.0 GTI, fysiek zijn ze hetzelfde geloof ik. (beiden met de dikke prise-as zoals de 2Y van een golf 2 16v dat heeft)
Vliegwiel is in de Golf 3 210mm, in de Passat 228 denk ik. (heel ander soort vliegwiel/koppeling)

Ik zou zeker de ADY nemen dan. Moderner inspuitsysteem en daardoor ook zuiniger denk ik. (sequentiële inspuiting, weet niet of de 2E dat ook heeft, denk het niet)
Beiden zijn multipoint, brandstofdruk ook (ongeveer) gelijk.

Golf 3 heeft volgens mij schijven achter bij 90+ pk.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote