hierbij post ik mijn mk2 tdi waar momenteel nog een redelijk standaard 110pk AFN motor in zit van een Golf mk3
betreft momenteel een 91'er 1.6 Benz op kenteken.
was omgebouwd naar gas
en nu DIESEL!
LA6U (Capri groen)
op 15'' 7j borbet A velgen.
KM-stand TDI 150dkm
ga niet alle foto;s posten want dan ben je zeker een uur aan het scrollen. maar zal het kort proberen te houden
heb de auto als project gekocht. puur omdat het nog een afbouwer was en de motor er al in zat en dat mij al heel wat zeldzame tijd ging schelen
biggest mistake of my life!
aanschaf
dag 2 gelijk de kabelboom eruit getrokken om de badrading goed te doen en om alles(zoveel mogelijk) naar binnen te werken. het was nu nog gewoon een mk3 boom die naar binnen was gegooid maar dashboard gedeelte werk dan niet etc.
auto was een een Xtreme beun wagen. zie verdere fotos
hier onder een foto van plus minus het interieur! ziet er nog redelijk netjes uit
zoals gezegd de kabelboom eruit getrokken
Tot de nek toe volg gegooid met ??? geen idee maar het is aardig aan vervanging toe
helaas ook omdat IC niet goed geplaatst zat en tegen de radiateur zat de douwen is radiateur bovenop gescheurd
zie het slecht op foto zie ik nu maar onder zie je een druppel ontstaat is gescheurd in zwarte plastic
heb ook gelijk de bout uit de motorsteun gehaald was ook een beun ding een campingharing met draad erop getapt ofzo
hierbij me clean engine bay
wat er aan de auto moet gebeuren:
- Andere IC (Sprinter IC)
- Zwarte IC slangen QSP en Alu buizen
- Kabelboom inkrimpen/omleggen/ligt verbouwen/inbindend
- Nieuw front en een beetje cleanen(ouwe heeft vorige eigenaar verzaagt :roll: )
- Pedalen box (oud type <99 Toledo tdi die zijn plug and play op mk2 maar wel schaars (helaas nog niet gevonden)
- Motorsteun 1.6D zoeken en monteren
- Koppelings cilinder (Golf 3/Cordoba etc)(nog n.v.t.) > Hydraulisch mechanische koppelingsheuvel van Hulsen.
- Gas ombouwen naar mechanisch (kabel dus)
- Nieuwe slot loze deurgrepen (ouwe zijn intern afgebroken)
- Hard dashboard aansluiten en toebehoren
- Nieuwe fan op radiator om meer ruimte te maken (310/280mm SPALFAN zuigend)
- Nieuwe radiateur 1.3 benz helaas GTD past (nog) niet
wat komt er nog meer op
Motorisch:
ik wil hem rond de 160-175pk en richting de 400nm (voorlopig)
- VA turbo (130pk tdi)
- 0.250 verstuivers
- 63mm uitlaat van voor naar achter wel met einddemper
- Nieuwe koppeling met afgedraaid G60 vliegwiel.
- Cordoba/Toldeo TDI Airbox
- Sprinter IC
- Nieuwe Cilinderkop
- AGR nokkenas (schijn scherper te zijn voor net wat meer koppel heeft onder de 160pk geen nut)
- Chip opmaat door VVT momenteel een 160pk chipped ecu in bruikleen.
- Dynamo verbouwen/vervangen door 1 met W-aansluiting voor toerenteller (of zo rpm converter kastje kopen van Stefan van volkswforum) dynamo wil ik eigenlijk wat verplaatsen zodat ik ruimte krijg voor GTD radiateur.
Onderstel:
- Bekrachtigd stuurhuis vervangen voor onbekrachtigd
- Mk2 stabilisatorstang monteren.
- Mk3 lucas 38 achter remmen monteren
- Girling 60 audi S2 voorklauwen met 280 schijven
- 4x100
- Schroefset eronder zat lekke weitec onder nu een tijdelijk sjaak mk3 setje :mrgreen:
- In de loop van tijd draagarmen voorzien van vol rubber rubbers voorzien of (rood) Claus von Essen rubbers rondom
optisch:
- GTI look (GTD/G60 look)
- Mk2 GTD teller met toerenteller
- Zwarte hemel met dakraam
- GTI achterruit met spoiler (achterruit met gaatjes)
- Compleet blauw Recaro edition interieur
- Votex middensonsole voor radio
- Radio maak plaats voor 3 VDO meters (oil temp/turbodruk/oil druk)
- elec. stuurbekrachtiging bouwen
- elec spiegels
- G60 kit
- Dikke bumpers
- Dubbele lampen zonder gekleurde lijst wel GTD logo.
- logo/ embleme achter kant cleanen.
- auto strak maken en spuiten op de tijd
- licht gewicht racewielen 15'' a 16''
- CC
- MFA (G60 teller ombouwen naar GTD)
-(misschien) als dynamo andere positie heeft ook plek voor origineel mk2 Airco.
zoiets
in tussen heb ik de auto al een jaar en ben ik bijna klaar voor de RDW. auto heeft veel tegen gewerkt en er is een boel tussen gekomen.
hier wat foto's van spul wat ik al gedaan heb.
grote radiateur GTD
deze paste niet en word dus vervangen door een 1.3 radiateur (tdi word niet super warm dus deze werk prima uit eigen ervaring)
sprinter IC
kabelboom motorruimte goed gemaakt.
motorsteun vervangen. links mk3 recht mk2 die erop kom omdat ik met mk2 1.6 subframe blijf rijden.
Mercedes Sprinter IC met de 1.3 radiateur (deze werd later omgedraaid van wege plek voor IC slangen)
kabelhuisje voor je voeten aangepast want daar om de ecu te liggen. plaatje daarna afgekit.
frontje redelijk dicht gelast en gespoten in kleur
ook naaf opnieuw gestraald en opnieuw in de wrinkle gezet en in me High Tec oven laten drogen
ik spuit echt liters van die zooi weg
deur klinken vervangen
front gemonteerd
aluminium spul gedraaid voor IC buizen
Alu 51mm buizen en siliconen QSP slangen bij de The Autosport company gehaald
2x 50cm 51mm alu buizen
1x 45* 51mm alu buis
2x 90* 51mm buis
1x 45* 63mm slang
moest een 51mm zijn even terug naar Waalwijk om even omruilen
1x 45* verloop van 65>51mm voor de sprinter IC
1x 90* 51mm slang
2x 90* 32mm voor radiateur
1x 1meter 32mm alu buis (had maar 50cm nodig maar hadden ze alleen in 1m) komt wel op
hield 1x 90* graden en 1x 50cm buis over en kwam 2 90* 32mm slangen te kort achja.
nou hier spul van HTT
dus hydraulische > mechanisch koppelings heuvel gemonteerd en de kabel
en nog wat steuntjes gemaakt
filter-steun en potmeter-steun
Potmeter van gaspedaal op z'n plaats
brandstof filter steun op z'n plaats miste alleen dat kunststof dingetje voor op het filter want die had vorige eigenaar gesloopt en had filter door gelust
hier de nieuwe brandstofleidingen
toen maar eens echt begonnen met het pas maken van de buizen en slangen en kijken hoe en waar we de ic en radiateur vast gaan zetten
(ic komt nog omhoog in de zeeën van ruimte
)
en nu zie ik bij sommige van jullie denken waarom niet onderlangs
gewoon omdat het 1 bijna niet te doen is ivm sprinter is en dynamo/riem en 2 dit is korter
en toen maar weer eens naar huis gegaan 8)