30-03-2015, 11:14
|
|
Forum junkie
|
|
|
|
Storende remlichten golf 1
Heb al jaren dat soms sporadisch mijn remlichten het niet doen (allebei). Heel gevaarlijk, laatst gelukkig een vriendelijke automobilist die me erop attent maakte dat ze het niet deden. Alle overige verlichting inclusief achterlichten/knipperlichten/kenteken functioneert dan wel.
De remschakelaar zit nu op het rempedaal maar dit probleem is hiermee niet verholpen. Het is denk ik een massa probleem omdat de achterlichten dan wel branden en dat is dezelfde 12 volt ader? In het verleden zijn bij de achterlichten al is een extra massa gemaakt naar het punt onder de kofferbakmat denk voor een soort gelijk probleem met massa. Ik verdenkt zelf het pinnetje in een stekker dat is gelubberd want bij het aandrukken van de stekkers achter de zekeringenkast is het probleem weer tijdelijk verholpen. De zekeringenkast zelf is nieuw.
Ik ga dus zowiezo maar de pinnetjes opsporen en vervangen van het massa gebeuren.
Tevens zat ik er aan te denken om ergens subtiel een controle (lampje / ledje) te plaatsen of is dat een gek idee? Dus bij het remmen dat ik kan zien dat de remlichten het doen. Daarvoor de massa pakken van de remschakelaar en een plus pakken van zo'n extra poortje op deze zekeringenkast? Dan controleer ik alleen de massa en ga ik vanuit dat de plus goed is naar achteren maar geen achterlichten kan ik nog wel controleren. Denk ik zo.
Als laatste, er zijn achterlampjes in led vorm (dus kant en klaar banjonet sluiting). Zouden deze bij slechtere omstandigheden het langer uithouden dan de gewone lampjes? Voor mag niet weet ik voor de APK achter weet ik niet.
Iemand al eens een soort gelijk probleem gehad/opgelost?
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
|