![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
18-03-2015, 16:23
|
Volksforum Donateur
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
En een "gewone" Golf 1 GTI van 1983 (en eind 1982) dus met de 1800 DX motor wordt vaak al gauw gemakshalve "Pirelli" genoemd, dit alleen maar vanwege de 1,8L motor.
Heb zelf ook achtereenvolgens twee W65 Pirellis gehad, een in Lhasagrün (imo de mooiste kleur bij 'n W65) en daarna een in Alpinweiss, maar ik vind die in de kleur van de auto gespoten bumpers, spatbordverbreders en spiegelhouders eigenlijk nogal "overkill", typisch poppy eighties, daarom vind ook ik een "normale" Golf 1 GTI mooier.
|
Zo was ik in de 90's ook heilig overtuigd dat mijn KJ-85-RR 'een Pirelli' was omdat er een 1800 DX, grijs gestreept interieur en schuifdak in zaten.... Later nog een W65 in Alpinweiss gehad. Vind W65 in Heliosblau t mooist. In marsrood vind ik een W65 geen pan, idd omdat alles in kleur is gespoten. Voor W64 of iedere andere 'normale' GTI vind ik vooral de bijzondere (metallic) kleuren mooi en Marsrood natuurlijk.
Het verbaast me trouwens dat deze er weer op staat, want hij was eerder al zo goed als verkocht en later gereserveerd...
|