23-05-2005, 20:23
|
|
VW Guru
|
|
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
|
|
Ja inderdaad kop is zo'n beetje geloof ik optimaal bewerkt, met twee andere nokken kop is tevens ook gelijk mechanische gemaakt. Het is echt een hoge toeren motor kan tot heel veel doorgaan in toeren. Gemete vermogen is bij 6950 toeren en hij kan dan nog ff verder. Het vermogen ligt hoofdwaarschijnlijk ook nog wel wat hoger, aangezien er op de grafiek van de uitdraai nog een aardig stijgende lijn inzat. Maar was gewoon ff beter om hem nog niet te ver door te trappen.
Onsteking is geloof ik gewoon 16v met de onstekingsmodule van een 8v en de verdelerkap van een citroën BX omdat je anders niet uitkomt met je reservoir van de hoofdremcilinder. Wat ik geweet kun je ook ontsteking van een oud type Seat Ibiza gebruiken(porsche system motor).
En inderdaad het gaat als de brandweer loopt in een vloeiende lijn over in iedere versnelling.
De bekabeling onder de motorkap, is alweer een jaar of 6 geleden dat ik dat allemaal heb gedaan. De kabels van de koplampen lopen rechts(bestuurderszijde) onder de kreukelzone door en gaan vervolgens door het het voorfront ook naar links. Accu heb ik achter de stoel geplaats, welke kabels ik hiervoor heb gebruikt weet ik zo niet meer(is te lang geleden), maar weet wel dat ze dik genoeg zijn.:biggrin:
|