17-03-2015, 18:52
|
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 82
|
|
Rallyegolf
Quote:
Originally Posted by Misha
[discussie]Zo'n vergelijk kan je nu nog niet trekken. Toen een Rallye nieuw was waren er ook nog niet Ã* la minute liefhebbers voor. Dat moet toch echt ontwikkelen, net als emotie (eventuele prestaties in de racerij helpen daar wellicht wat bij). Tot voor een jaar of 8 geleden zat geen hond te wachten op een Rallye. Zo'n Polo zal over een 25 jaar ook best wel wat knaken waard zijn, gelimiteerde modellen worden vroeg of laat toch meer waard omdat ze gewoon schaars zijn, zie nu bijvoorbeeld de Beetle RSI of de Mk4 R32. Vooral de 'survivors' met weinig kilometers en volledige historie etc.
Een Rallye voor dit geld behoeft een zelfde slag liefhebber als een 'gewone' Mk2 voor 10k, of een Polo voor 30k. Niet iedereen zit te wachten op de gevoelige techniek van een g60, laat staan een met 300pk. Als je er zelf weinig kaas van hebt gegeten dan is dat vragen om problemen. Daarbij is 10k of 25k ook nogal een verschil, 10k voor een Golf Mk2 is niet echt aan iedereen besteed, laat staan een kwart ton, voor 25k kun je heel wat Golf (laten) bouwen of kopen.
Laten we realistisch zijn.. de meeste mensen kopen voor dat geld toch liever een recentere auto (voor dagelijks gebruik). Ik denk dat 'm daar het probleem meer in zit. De doelgroep voor zulke auto's is gewoon ontzettend klein, zeker naarmate die bedragen hoger worden. Zelfs de selecte groep die binnen de doelgroep valt heeft natuurlijk keus te over voor zulke bedragen, als ik naar mezelf kijk zou ik bijvoorbeeld eerder uitkijken voor een mooie 964 om maar eens wat te noemen.[/discussie]
[emotie]Gruwelijk apparaat Jan![/emotie]
|
De looks uit die jaren vind je nu niet meer op dure en sportieve auto's !
Neem bv de lancia delta hf integrale of de bmw m3 ( e30 ) of de audi oerquatro en natuurlijk de rallyegolf !!
Iedereen kijkt je na met zo'n auto en dat bestaat bijna niet meer !
|