View Single Post
  #20  
Old 23-02-2015, 16:39
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Intussen heb ik de golf thuis staan en even snel op de brug bekeken.
De golf is overgespoten in een paarse kleur. De kleur is blauw op kenteken.
Nu kan ik zien dat de originele kleur inari silber is geweest.
Ook zit er best nog wat werk aan de kokerbalken en spatborden.
Ik had eigenlijk besloten om de auto blauw te laten spuiten.
Maar nu twijfel ik, inari silber vindt ik ook een hele mooie kleur maar ik ben niet van plan om de auto in concoursstaat te brengen omdat ik er mee op het circuit wil rijden.
De golf is 27-10-1980 voor het eerst op nederlands kenteken gekomen, horen er dan brede achterlichten in?

Verder zit ik nog met de vragen die ik eerder beschreef:
1) als ik het ABF inlaatspruitstuk op de 9A motor zet, zit er een waterkoeling pijpje in de weg omdat die schuin staat. Nu ben ik op marktplaats MP wel een ABF pijpje tegen gekomen, maar als ik dat nummer opgeef bij mijn autozaak zie ik op de foto dat dat pijpje ook scheef staat.
Kan ik deze wel gebruiken?

2) Zijn er afdichtplaatjes te koop voor de originele ontsteking? Zoja, waar kan ik die bestellen of moet ik er zelf 1 maken?

3)Hoe moet ik de stekkers omschrijven die ik zelf kan bekabelen en op de ori vw stekkers passen?

4) Is een luchtdrukmeter perse nodig op de KMS computer (geen turbo)?

5) Welke (Ford?) DIS bobine kan ik gebruiken op de KMS computer?

6) Voordat de motor op de testbank gaat om af te stellen wil ik eigenlijk andere nokkenassen monteren voor meer koppel en vermogen.
Welke (vw of bv schrick) nokkenassen raden jullie aan? Ik hou van veel koppel en hoef niet het onderste uit de kan wat betreft pk's.

Iemand een idee??
Alvast bedankt,

Gr. Cees
ps: foto's plaatsen lukt (nog) niet. Ik heb wel geld gestort maar (nog) geen reactie gehad...
Reply With Quote