![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
23-02-2015, 14:47
|
![fcapri's Avatar](image.php?s=82605c8ed77f0b0e1aff408dc145de7c&u=25004&dateline=1289035237) |
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
Quote:
Originally Posted by René
Heb ook verschillende Golfjes gehad die dit deden. Deze verbruikten ook allemaal een beetje olie. Dit olie komt dan in de verbrandingsruimte en zorgt dat de benzinemotor zich gaat gedragen als een diesel. Men noemt dat dan ook nadieselen. De olie verbrandt en dat ruik je uiteraard weer terug achter de auto.
Zou best kunnen zijn dat jouw Golfje dit ook heeft.
|
nooit geweten dat het 'nadieselen' woord bij de verbranding van de olie afkomstig is. mijn capri nadieselde ook en die verbruikte NIKS olie.
die had het probleem dat die veel te rijk liep stationair en daardoor wat kool aanslag op de zuigers had die aan het gloeien was. deze gloeiende kool deed de brandstof elke keer spontaan ontbranden zonder dat de bougies nog een vonk gaven( immers contactslot was uit). deze zelfontbranding heette dan nadieselen. mijn capri kon zo makkelijk 30-40seconden nadraaien als die in de file veel te heet liep. ik dacht eerst dat ik die niet meer kon stilleggen.
volgens mij heeft een benzinemotor een veel te lage compressie om olie spontaan te laten ontbranden.
voor TS dus gaan kijken of de ontsteking correct staat, die niet te rijk loop en ook eens kijken of de correcte bougies erin steken (bougies die te heet worden kunnen hetzelfde veroorzaken)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|