17-02-2015, 11:57
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,172
|
|
Dat kan verschillen. Preventief vervangen is de goedkoopste oplossing. Wat het precies kost durf ik niet te zeggen. Luister goed of je een klein rateltje hoort bij koude start en lastwisselingen. Een collega van mij heeft 4 jaar probleemloos gereden met zijn 09 gti dus de verhalen zijn ook erg verschillend. Heeft em bij 70k ingeruild voor een A1.
Wat betreft de dsg. Die moet erg soepel schakelen. Is dit niet zo is het vaak de multitronic. Is het systeem die het aan stuurt. Is vrij kostbaar.
Geef de bak wel de tijd te 'pakken' als jem in D Of R zet. Als je gelijk gas geeft voel je stoot. Koppeling schijnt ook sneller te slijten maar heb hier zelf 152k nog geen last van.
Kijk ook wat het bpm bedrag is als het gaat om een ingevoerde. Willen nog weleens als schadebak NL binnen komen.
__________________
Daily: Bmw f30 320d
Fun: Porsche Boxster S
|