View Single Post
Old 10-02-2015, 07:50
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore

wilde eerst gewoon niet meer reageren..
geschreven woord is zoveel anders dan iemand face to face te woord staan..
ten eerste haalt iedereen hier 2a3 dingen door elkaar..
wat ik bedoelde is de 'bobbeltjeslak' onder de achterbumper .oftewel 'bodyschutz'..dat is een 1 component rubberachtig product..steenslagcoating ..en mits goed gebruikt eigenlijk onmisbaar..
wat wel heel veel gedaan word/werd is een halve auto in dat spul spuiten om maar van oneffenheden af te zijn..indien gewenst kun je dat spul 2-3 mililmeter dik spuiten..
echter ...wil je dat?
en in dit geval (de Pirelli)lijkt me dat ook nooit nodig geweest te zijn..wat ik er van kan zien is de auto verder gewoon netjes klaargezet..dan vind ik het gewoon jammer dat men zoiets doet..het zit er origineel ook niet..
dat heeft met geld niks te maken..een bus Colad zal ergens rond de 3 tientjes zitten of iets..
het zwarte spul dat normaal op de bodem gespoten word is undercoating..of soms Bitac..vroeger zat dat op elke auto..ook hier geldt weer .nooit te dik aanbrengen..
te dikke lagen gaan scheuren na verloop van tijd,in die scheuren blijft water achter dat vervolgens gewoon lekker het plaatwerk opvreet..
en dan is er nog ML..dat is een wax voor in holle ruimtes chassisbalken etc..beschermt van binnenuit..en is zodoende nog belangrijker dan al het andere..
Jappen en Koreanen uit de jaren 80 en 90 hadden dit niet af fabriek..vandaar dat je nooit meer een Datsun Cherry ziet..
ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is..en ja soms kom ik grof over ..wil niet zeggen dat ik alleen maar loop te dissen hiero..
als iemand een advertentie plaatst vanaf Marktplaats..van een 83er GTI voor 8000 euro..die geen naden tussen front en voorschermen meer heeft..dan heb ik daar een mening over..
er zijn gasten bij die op dat moment enkel die RSen zien..en volledig het schip ingaan daardoor..en geloof me .ik weet zeker niet alles..
Reply With Quote