05-02-2015, 22:30
|
Postwhore
|
|
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
|
|
Quote:
Originally Posted by NielsDub
Zo bedoel ik t ook niet Misha. Hobby's kosten geld, da's makkelijk zat. Wat ik schreef, is dat je nog weleens adverteerders ziet die bij een zeldzame / minder vaak voorkomende auto roepen over 'gegarandeerde waardestijging' en dan zelf ook al de hoofdprijs vragen. Dat vind ik dus bull-shit. Een auto 20 jaar wegzetten onder een kleed, dan weer pakken en met winst proberen te verkopen lijkt leuk, maar ook dan zul je er eerst kosten aan moeten maken om t ding weer toon- en rijdbaar te maken om je beoogde winst te kunnen pakken. En vanuit die optiek vind ik dat je kosten voor stalling en conditionering, verzekering en dergelijke wel mee moet rekenen en verrekenen met je beoogde verkoopprijs in de toekomst. Anders kun je net zo goed een staatslot kopen om je geluk te beproeven. En natuurlijk schors je m dan, maar een knappe (brand)verzekering op een auto/object van 40000 (lees je spaarcenten) lijkt me toch wel verstandig.
|
Ligt eraan welke auto je pakt er zijn tal van modellen die de laatste drie jaar schrikbarend zijn gestegen in waarde waar je echt niet veel geld aan hoeft te gooien om er vervolgens veel winst op te maken
Ik geef als voorbeeld de Mercedes EVO 2 Dutchbuild had er 1 en die is binnen 3 jaar meer dan 30.000 in waarde gestegen
Dus het kan wel
|