14-01-2015, 01:08
|
|
Volksforum Crew - Gijsmans
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
|
|
Quote:
Originally Posted by roka
De restrictie zit hem meestal in de turbo zelf, te klein, en dan in het spruitstuk, met een goed flowend spruitstuk haal je de meeste winst. Als het spruitstuk beter flowd dan gaat je egt flink omlaag en vaak is die hoge egt de boosdoener voor het inzakken van je vermogen. 1 run gaat goed maar daarna valt je vermogen keer op keer naar beneden.
|
Ik merk bij m'n Golf TDI dat deze niet meer zo snel is (op de snelweg, van 120km/h naar iets harder ) wanneer de motor goed op temperatuur is, olietemperatuur 90 graden celsius.
Een hoge EGT kan hiervan de oorzaak dus zijn? Uitlaat is standaard GTI, 50mm denk ik? Niks gechipt, IC is zelfknutsel
Quote:
Originally Posted by roka
voor een mooi geluid moet je een 5 cilinder pakken natuurlijk...
|
Of 8
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
|