![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
13-01-2015, 10:49
|
![Misha's Avatar](image.php?s=6848d4c7b664ef9bf5edb956f3cdbd69&u=4277&dateline=1253743225) |
10k maniac
|
|
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
|
|
Als je doelgroep maar groot genoeg is. Ik denk niet dat het in eerste instantie opgezet is met een winstoogmerk, meer uit passie voor bepaalde zaken. Er zijn schijnbaar veel mensen die (hiphop) muziek, skaten en auto's tof vinden, dat is een beetje de combinatie die die founder van Fatlace en Illest heeft gemaakt. Hij heeft dus gewoon een merk (of eigenlijk meerdere merken) ontwikkeld rondom die dingen met merchandising/blogs/social media etc. Via die wegen kunnen mensen laten zien dat ze dezelfde interesses hebben, het staat gewoon voor een soort lifestyle. Als je het handig aanpakt en het genoeg mensen aanspreekt dan kan het tegenwoordig binnen no-time groot worden via social media.
Apple doet ook zoiets met die stickers die ze erbij geven, je ziet bijna dagelijks wel auto's die dan dat stickertje achterop plakken om te laten zien dat ze Apple producten hebben/kopen/appreciëren. Mensen vinden het schijnbaar toch belangrijk of leuk om te zien aan de buitenwereld dat ze ergens in geïnteresseerd zijn.
Je moet die filmpjes maar eens kijken, best interessant.
__________________
www.dubclub-online.nl
|