10-01-2015, 10:42
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Nov 2014
Posts: 15
|
|
Quote:
Originally Posted by tempel
Brandstof druk meten van dit drukgestuurde systeem is ook wel handig, moet 6bar druk op staan. Als je de brandstof aan voer leiding na een startpoging losdraait, moet de brandstof er uit spuiten.
|
Mijn EG blok doet het ook nog steeds niet. Ik heb de brandstof druk gemeten tussen druk accumulator en brandstof filter die op de spinnenkop zit. Hier de brandstofdruk meter met een T stuk tussen de aanvoer brandstofslang gemonteerd.
Als ik de brandstofpomp laat draaien (doorverbind in de zekeringkast) en de druk meet geeft de meter een druk van 5,2 bar aan, maar de brandstof wordt in dat geval rond gepompt via de spinnenkop weer de tank in. Als ik de brandstofslang tussen de meter en de brandstof filter dicht knijp loopt de druk op tot 7 bar.
Jij geeft aan dat er 6 bar op het systeem moet staan. Kan je ook aangeven wanneer dit precies is? Is dit voor alle k-jetronic systemen het zelfde? Op internet wordt er veel over de druk gesproken, lees ook veel over 8 en soms zelfs 10 bar. Maar als je niet precies weet wanneer, waar en voor welk systeem kan ik en de topic starter er weinig mee.
Zelf deze aangeschaft http://www.gereedschapbestellen.nl/...e=brandstofdruk en gaat tot 7 bar.
|