03-01-2015, 21:55
|
|
Draaideur donateur - MKII=Life
|
|
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
|
|
Quote:
Originally Posted by Area51
En Ken slaat hier de spijker op z'n kop !
Ik had het er vanmorgen nog met een goede vriend over... hij heeft 5 jaar geleden een BMW M3 E30 sport evo gekocht, tegen een prijs die toen ook al aardig aan de... ehhh, prijs was. Ondertussen zijn we nu 5 jaar en zo'n 35.000km (met die bewuste M3, want hij rijdt er wel gewoon mee) verder en is de prijs nu bijna 5x over de kop gegaan, maar geen haar op zn hoofd (hij heeft er trouwens niet zo veel meer ) die er nu aan zou denken om tegen hedendaagse prijzen een vergelijkbare auto terug te (gaan) kopen.
(even voor de goede orde, zijn sport evo is/staat niet te koop en gaat in het voorjaar gewoon weer gebruikt worden)
Zo gaat het op het moment zo'n beetje met de meeste 'leuke' auto's... ik 'doe' zelf veel VW bussen en heb zo'n 17 jaar geleden ook bussen gekocht die nu makkelijk het vijf- zes- of zelfs zevenvoudige zouden opbrengen, maar ik moet er niet aan denken om tegen de huidige prijzen 'in te moeten stappen', dat is gewoon niet meer te doen en dat geldt ook voor bv een Golf2 rijder die al járen met de hobby bezig is... die ziet het met lede ogen aan en denkt met weemoed terug aan de tijd dat Gti 16V'tjes op nagenoeg iedere hoek van de straat te koop stonden voor een pakje Wicky en 2 gevulde koeken, maar helaas...
|
En dat is dus precies wat Misha zegt:
De M3 evo is een erg gewild model binnen de E30 serie en is dus geld waard en is het waard om in te investeren voor de toekomst.
Een normale E30 wordt net als de normale golf wel meer waard maar door een normale E30 met heel veel nieuwe originele delen en een spuitbeurt op te knappen/restaureren zal deze geen M3 geld opbrengen.
|