View Single Post
Old 03-01-2015, 14:54
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
Misha, ik kan mij nog goed herinneren dat jij je op je tenen getrapt voelde als iemand commentaar had op jou (veel) te hoge vraagprijzen...
Mwa, herinner ik me toch anders. Destijds kreeg ik altijd nog voordat ik een auto afhad al de vraag naar mijn oren wanneer die verkocht zou worden. Dus voor mij werd het na verloop van tijd sport om een 'kunstje' te doen met zo'n auto en 'm dan weer te verkopen. Het meerendeel vond inderdaad dat ik ook te hoge prijzen vroeg voor die auto's, maar ik heb ze toentertijd toch echt allemaal 'aan de lopende band' verkocht. Dus dan kan je roepen wat je wil, maar dan vroeg ik schijnbaar toch echt correcte prijzen, anders had ik hier nu inmiddels 23 auto's op de dam staan.

De irritatie op dat moment was niet zozeer dat er commentaar is op de prijs, dat is iedereen voor zich. De een vindt 10k voor een omgebouwde diesel netjes, de ander vind 3500 nog te veel. Het wordt pas irritant is er mensen stelselmatig lopen te grienen omdat ze er niet zo goed tegenkunnen dat er iemand schijnbaar het spelletje goed speelt.

Als een prijs (veel) te hoog is dan kan je commentaar verwachten, dat hoort een beetje bij het spel, en dat is ook niet erg. Je ziet hier in het marktplaatslinkjes-forumdeel niks anders, enige wat voorbij komt zijn linkjes met auto's die veel te duur zijn en waar dan vervolgens iedereen even een plasje overheen doet. Dat zit nou eenmaal in onze aard, lekker zeuren. Maar dat eeuwige gezeik wat er toen iedere keer voorviel bij mij had niet zoveel meer met commentaar op een prijs te maken. Maar goed, ouwe koeien uit te sloot halen daar heeft niemand wat aan dus die discussie hoeven we ook niet opnieuw aan te slingeren.