02-01-2015, 12:26
|
Forum Regular
|
|
|
|
olie verbruik 6R gti
Ik weet dat er al een aantal topic's over zijn.
Ik moest dinsdag toevallig toch bij de garage zijn.
Al een paar dagen kreeg ik de melding toen ik hem starten oil pruffen (of zoiets) ondanks dat ik het nog nooit gezien had dacht ik dat het systeem de olie aan het peilen was.
Nou had ik ong 1500 km geleden het olie gepeild (wat naar mijn weten gewoon goed was) want ik had al eens vaker gelezen over het probleem maar hoopte dat het niet bij mij zou voorkomen :P
Nou was ik dus dinsdag onderweg naar de garage en toen kreeg ik een groot geel oliekannetje in de boordcompouter. Na 5-10 seconden was dit ook weer weg. (dit was ook de 1ste x dat ik dit zag)
verhaal uitgelegd bij de dealer. Hij zei al meteen van ik zal zo ff een flesje olie pakken. Toen hij hem 1/2 bijgevuld had. was die nog niet helemaal vol.
toen hij de rest er bij goot zei ik van ik vind dit toch wel raar dat er nou een liter olie bij moet en ik heb hem pas 2500km.
Toen zei die van een motor mag tegenwoordig 1 liter per 2000km verbruiken. Toen hij hem bijgevuld had zei hij deze krijg je van mij
(voor mij het teken dat hij het probleem dus kent)
Ik heb hem 2500 km gelede gekocht er zal nou wel iets teveel inzitten maar er is 1 liter bijgegooit.
Toen we nog naar binnen gingen zei ik nog van als ik snel weer zo een kannetje zie in de boordcomputer dan zal er iets niet goed zijn.
Toen zei die nog van ja dan zal het waarschijnlijk iets anders zijn als de olie maar een sensor ofzo.
|