View Single Post
  #75  
Old 24-12-2014, 22:25
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by René
Ziet er weer goed uit Wilco!
Hebben ze nog de oorzaak van de motorschade kunnen achterhalen?


Het is zo dat ik deze motor niet los mocht halen ivm de garantie. Eenmaal bij Morien, gaven zij de schuld aan JD die deze motor te zwaar zou hebben belast op de testbank (roetvorming op de zuigers/ te rijk gelopen)

Dit is niet de oorzaak van deze schade omdat een goede motor eigenlijk nooit op de lagers stuk zal lopen op een testbank tenzij er iets mis is met de olievoorziening of de olie zelf.

Met verkeerd afstellen kan je de zuigers etc vernielen, maar het gaat hier om het afstellen voor het inrijden (inrijprogramma) met een maximum turbodruk van 0,57 waar die nu op staat.
Voor mij zeker is dat ze bij Morien deze motor niet goed hebben gebouwd, oftewel verkeerde toleranties hebben toegepast of dat er iets niet goed gemonteerd heeft gezeten. Er is in elk geval iets waar zij niet eerlijk over zijn.

Zij (Morien) zeggen een goed gesprek te hebben gehad met JD terwijl mijn klant na deze tijd met JD heeft gebeld en zij daar nog niet eens wisten dat deze motor stuk was gelopen.

Normaal gesproken laat ik alles door v.Kronenburg bouwen, maar dat was nu anders omdat ik deze motor van een kennis kon overnemen die is gestopt met zijn project. Ik wist dat alles nieuw was, wat er in zat en wie hem gebouwd heeft waardoor ik deze heb overgenomen. Echter heb ik mij hier lelijk in vergist en ook in hun service helaas.
Mijn kennis betaald de onkosten aan deze motor en ik draai op voor de rest zoals alle pakkingen, veel arbeid, filters, olie, ophalen van de defecte auto in België, koelvloeistof enz enz. Ook de speciaal gecoate kleppendeksel hebben zij volledig beschadigd waar ik voor opdraai omdat dit weer opnieuw gedaan moet worden.

Een hele dure les waarvan ik vind dat de klant er geen enkele schuld aan heeft al gaat het om een opgevoerde motor.
Op het moment dat hij er mee reed, stond de motor op "safe" afgesteld voor het kunnen inrijden met een turbodruk van max 0,57 bar.
Hij heeft er precies 185km mee kunnen rijden richting huis en is vlakbij zijn huis stuk gegaan.

Normaal noem ik geen bedrijven bij naam, maar in dit geval vind ik dat het genoemd mag worden door wat zij andere hebben aangedaan zonder enige vorm van verantwoordelijkheid op zich te nemen.
Reply With Quote