View Single Post
Old 24-12-2014, 08:24
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict

Handelswaarde en persoonlijke waarde is inderdaad een wezelijk verschil. Alleen krijg je in bepaalde categorien dat de persoonlijke waarde uiteindelijk de handelswaarde gaat worden. Of in iedergeval de handelswaarde gaat beinvloeden.

Vergelijk het met de Bbs hype. 1200,- voor een setje velgen die standaard onder auto's zat. Staat niet in verhouding met de 'eigenlijke' waarde maar omdat de gek het er daadwerkelijk voor geeft gaan ze er voor weg.

Als je de projecten van Dutchbuild ziet. Schitterend! Maar dat is in de basis hetzelfde. Er worden duizenden euro's tegen een, nu nog, simpel golfje 2 aangesmeten die niet snel de waarde van de gemaakte kosten haald. Alleen is het doel van de eigenaren niet om dikke winst te maken maar om een auto te hebben die ze altijd al wilden.

Over de nieuwe auto's... In Haren (Grn) rijd een man rond met een Tomaso Pantera. Is de broer van een klant van mij, terwijl zij om 13:00 op een doordeweekse dag een wijntje gingen drinken tegenover het pand waar ik werkte, ff snel een kentekencheck gedaan. Blijkt, beste man had hem in begin jaren '70 nieuw gekocht. Vraag me af of die het goed heeft gedaan...
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote