16-12-2014, 02:39
|
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by MartinW0527
Ik heb een Jetta 1 omgekeurd van 1.9td naar 2.0 16v, stond als 900kg op kenteken toen ie naar diesel was omgekeurd.
Nu heb ik een weegrapport van 910kg, wat dus rijklaar was maar staat nu als 1010kg op kenteken, doen ze dat altijd zo?
Lijkt me sterk dat je bij een rijklare auto nog 100kg optelt om rijklaar te maken.
|
Wellicht de fout gemaakt dat ze het extra rijklaar gewicht van 100kg er nog eens bij hebben geteld.
Quote:
Originally Posted by remie
Golf 2 GL TDI (AFN)
- zonder reservewiel/gereedschap
- minder dan halve tank
Exact 1000kg
Edit: Met de 1.8i stond hij op 828 kg op kenteken, wat ik wel erg laag vond. 1000kg viel me enigzins tegen.
|
Vreemd genoeg ken ik dit, is je Golf toevallig import?
Mijn Golf 3 weegt volgens de papieren 915kg leeg en 1015kg rijklaar, volledig origineel en uit Duitsland geïmporteerd.
Vreemd genoeg heeft mijn zus een Nederlandse Golf 3, ook GL, drie deurs, minder opties, zelfde bouwjaar maar die staat met 979kg op kenteken, en rijklaar 1079kg.
Dus ik vermoed dat de mijne op een maandag ochtend is geïmporteerd en er een (voor mij voordelig) foutje in is geslopen.
Ik heb ook wel eens gelezen dat mensen een Japanse V8 hebben geïmporteerd maar deze als 4 cilinder op papier weren gezet.
|