View Single Post
  #2  
Old 13-12-2014, 12:21
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Hallo Rens,

Relais 32 en 67 beide voorzichtig openwrikken en kijken hoe die er uit zien.
32 is het spanningsrelais voor de regelaar, 67 is het schakelrelais voor de brandstofpompen.

Als één van beide relais kapot of geoxideerd/groen is, kunnen dit soort rare dingen gebeuren. Ook meteen kijken of de zekeringkast zelf van binnen niet geoxideerd/groen is. De zekeringkast bestaat uit twee delen die je uit elkaar kunt trekken. Heb je misschien ooit lekkage gehad aan het voorruitrubber (in de hoek)?

Contactblokje is ook een optie, als je hem draaiend hebt en aan de sleutelbos gaat trekken, gaat het dan fout?

Verder is een NZ erg gevoelig voor slechte massapunten, omdat er een massa door de regelaar heen loopt/twee pinnetjes aan massa liggen. Ook de bedrading en de stekkers goed nakijken, vooral letten op bruine massadraadjes met opengesleten en/of gesmolten isolatie en geoxideerde stekkerpinnetjes.
Reply With Quote