Thread: Dikke Porsche's
View Single Post
Old 04-12-2014, 12:17
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer

Quote:
Originally Posted by Misha
Het idee was eerst om alleen voor het porsche museum te gaan tot we erachter kwamen dat Mercedes ook daar zit. Kan je wel één ding meegeven, doe dat ook! Alleen het Porsche museum is mijn inziens de moeite/afstand niet waard. Het is leuk om te zien maar je loopt er vrij vlot doorheen (tenzij je de audio-tour doet en alles gaat luisteren).

Wij hadden 1 nacht geboekt bij een hostel, zijn vrijdag- op zaterdagnacht gaan rijden rond 4 uur/half 5, ±10 uur 's morgens aangekomen in Stuttgart en toen eerst Porsche gedaan, daarna doorgereden naar Mercedes. Rond een uur of 4 zijn we toen even naar het hostel geweest om spullen te droppen en even op de frissen. Vanaf daar was het prima te belopen naar het centrum waar we wat hebben gegeten en vervolgens de kroeg/discotheek zijn ingedoken tot een uur of 4. De volgende ochtend zijn we rond de klok van 11 huiswaarts gereden met een korte tussenstop bij de Nürburgring (kom je zo ongeveer langs (vanaf Oss)). Uiteindelijk waren we om 6 uur/half 7 terug en hebben we het weekend afgesloten bij de Griek.

Vrij strak gepland maar het kwam allemaal precies goed uit. Kan wel zeggen dat het vandaag op 't werk een zwaar dagje was

Hier exact dezelfde mening. Ik heb ze afgelopen zomer ook allebei gedaan, maar keek ik vooraf vooral uit naar het Porsche Museum, achteraf kan ik het Mercedes Museum misschien nog wel meer aanbevelen. De historie van Mercedes is natuurlijk uitgebreider en gaat verder terug tot aan het ontstaan van het automobiel. Voor de neutrale bezoeker valt er dan ook veel meer te zien. Neemt niet weg dat het Porsche Museum ook zeer de moeite waard is. Toen ik er was liep de 24h van Le Mans tentoonstelling nog en deze was erg mooi om te zien. Voor beide musea kan ik ook echt de audio-tour aanbevelen. Je krijgt simpelweg veel meer mee van waar je tegenaan staat te kijken. Als je beide musea pakt is een tripje naar Stuttgart het zeker waard. Ik heb 1 museum per dag gedaan en als je het echt allemaal wel zien dan heb je dat bij het Mercedes museum wel nodig. Porsche loop je wat sneller doorheen.