View Single Post
Old 29-11-2014, 16:47
CaddyPickupGti CaddyPickupGti is offline
Forum Newbee

Default Caddy GTI problemen

Hallo,

Hierbij vraag ik jullie om mee tedenken omdat ik mijn auto (tot nu toe) nog niet goed lopend krijg.
Het gaat om een Caddy type 1 waar een GTI 1600 EG motor is ingebouwd.
De auto heb ik al een behoorlijke tijd in mijn bezit. Aangekocht om lekker dagelijks mee te gaan rijden, toen nog met niet lopende originele motor. GTI blok zat erbij en er wardt verteld dat deze snel was en goed liep. Toen gaan sleutelen. Van het 1 komt het ander voor je het weet ligt hij tot het laatste boutje uit elkaar. Motor ingebouwd en destijds 1x een rondje gereden. Met nog veel werk te doen is de auto de hoek ingegaan en mijn tijd is in andere dingen gaan zitten.
Ongeveer 2 jaar terug heeft mijn oude buurman hem als tijdverdrijf uit de hoek getrokken nadat hij 2 andere auto's voor zich zelf heeft gerestaureerd. Eitje zij hij toen .
Echter heeft hij bij hem ook regelmatig een tijdje in de hoek gestaan, maar inmiddels lijkt het wel weer op een auto. Hij heeft echter voor zich zelf weer een project gekocht en ik heb de auto in de garage aan huis neer gezet zodat ik de puntjes op de i kan zetten.

Momenteel start hij wel als hij een paar minuten stil heeft gestaan. Maar slaat na ongeveer 6 seconde weer af. Als ik de lucht weger dan met de hand iets optil en iets aan de gaskabel trek en daar een beetje mee speel blijft de auto wel lopen.
Mijn vermoede is dan ook dat de auto start op de start injector, maar de auto afslaat als de start injector er mee stopt. Iets wat ik vreemd vind omdat ik de auto ooit rijdend weg gezet hebt.
Ik heb de injectors ondertussen vervangen, en ook de bougies en bougiekabels direct mee gepakt voor de zekerheid.
Ook heb ik de spinnekop met brandstoffilter al uitgewisseld met een andere, dit maakt allemaal echter geen verschil.
Mijn buurman heeft de waterpomp en distributie riem vervangen, omdat ik wellicht dacht dat de timing niet optimaal stond dit ook gecontroleerd, dit lijkt ook goed te staan, zie foto's;
nokkenaswiel:

krukaspoelie:

vliegwiel:

Ook het merkteken onder de verdeelkap staat goed, hiervan de foto vergeten.

Hebben jullie nog iedeen wat het probleem kan zijn? Zou leuk zijn als hij van het voorjaar de weg weer op gaat, dan als zondags vervoermiddel
Reply With Quote