![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
25-01-2004, 13:43
|
![Allart-Ghetta's Avatar](image.php?s=bed8c9784586424acff1bd4599f22046&u=209&dateline=1122990820) |
VW Guru
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
|
|
Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Dude, i know, alleen kwamen we er achter toen het een uur of drie was en dan zijn de dealers wel open maar het magazijn niet meer. Toen we nl de carterpan eraf hadden lagen er kleine stukjes in van de drijfstanglagers. Dus vandaar ![Smile](http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/smile.gif)
|
Denk het niet of heb je geconstateerd dat de drijfstanglagers ruim zijn?
Ik had het ook en het schijnt heel vaak voor te komen bij vw. Het zijn de lagers die de tussenas (oliepomp/ontstekings aandrijving) ondersteunen. Die brokkelen af, haal de tussenas er maar eens uit 'voor de gein', verder niks aan doen alleen hopen dat de stukjes lager je oliepomp niet verstoppen en/of vast laten lopen.
Met mijn huidige blok is dit gebeurd, andere oliepomp en tussenas (tandwiel was half weg omdat de oliepomp zo zwaar draaide!) op geschroefd en knallen maar weer.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
|